زمان مصرف قرص آناهیل بعد از جراحی بینی – قرص آناهیل و عمل بینی

یکی از سوالات متداولی که برای زیباجویان بعد از جراحی کردن بینی در شیراز و سایر شهر های ایران ممکن است پیش بیاید، مربوط به نحوه مصرف و تاثیر قرص آناهیل بعد از عمل بینی است. قرص آناهیل (Anaheal)، یکی از داروهای بسیار پرکاربرد در زمینهٔ عمل بینی است. بطور کلی این دارو به عنوان یک ترمیم کننده و کاهنده التهابات پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد.  برای درک کامل و ارتباط  قرص آناهیل و عمل بینی ، لازم است به جزییات بیشتری دربارهٔ این موضوع بپردازیم. تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

قرص آناهیل بعد از عمل بینی - دکتر جانی پور

قرص آناهیل و عمل بینی

یکی از میوه‌های بسیار موثر که معمولا جراحان زیبایی بینی به بیماران خود برای مصرف توصیه می‌کنند، میوه آناناس است. آناناس ترکیبات معجزه آسایی به نام بروملین (Bromelain) دارد که در روند التیام و ترمیم جای زخم‌ها، مصرف آن بعد از جراحی زیبایی بینی به بیماران توصیه می‌گردد.

قرص آناهیل نیز با داشتن ترکیبات بروملین در ساختار شیمیایی خود، موجب رفع کبودی، تورم و خون‌مردگی و التهابات پوستی می‌شود. بر اساس تحقیقات انجام شده، داروی بروملین یا آناهیل، دارای خاصیت فیبرینولیتیک، ضد درد و ضد انعقاد خون می ‎‌باشد  و به جلوگیری از دلمه شدن خون کمک می‌کند.

بعد از عمل بینی، عوارضی مانند التهاب و ورم در بینی بوجود می‌آید. این عوارض بعد از جراحی بینی کاملا طبیعی محسوب شده و در طی زمان کاهش یافته یا از بین می‌رود. افرادی که به دنبال راهی برای از بین بردن سریعتر این عوارض بعد از عمل بینی خود هستند، مصرف قرص آناهیل ‌می‌تواند برای آنها بسیار کمک کننده باشد.

کاربردهای داروی آناهیل

• کمک به گوارش و هضم غذا در معده و روده
  • بهبود سینوزیت
  • ترمیم جای سوختگی
  • کاهنده درد
  • اثرات ضد سرطان
  • بهبود و درمان آسم
  • ترمیم جای زخم و کبودی و خونمردگی
  • بهبود بیماری‌های قلبی و عروقی

مزایای استفاده از قرص آناهیل بعد از عمل بینی

• استفاده از قرص آناهیل، یکی از راه‌های موثر در کاهش درد بعد از جراحی بینی است. این قرص با تسکین درد و کاهش التهاب‌ها کمک می‌کند تا بیمار پس از عمل جراحی استراحت بهتری داشته باشد و فرایند بهبودی سریع‌تری را تجربه کند.
  • علاوه بر این، مصرف قرص آناهیل به دلیل داشتن ویتامین c، به پیشگیری از اسکاربخیه‌ها و ترمیم زخم‌های بعد از عمل بینی کمک کند. این قرص با تسهیل فرآیند ترمیم زخم و کاهش تورم، احتمال ایجاد اسکاربخیه‌ها را کاهش می‌دهد و پوست را بهبود می‌بخشد.
  • استفاده از قرص آناهیل می‌تواند با کاهش التهاب و کبودی، روند بهبودی زخم‌ها و سوختگی‌ها را تسریع بخشد. این قرص با کاهش التهاب‌ ها و تسکین درد، به بیمار کمک می‌کند تا سریع‌تر به حالت عادی خود باز گردد و از اثرات نامطلوب پس از عمل جراحی جلوگیری کند.
  • مصرف قرص آناهیل می‌تواند کبودی و خونمردگی را نیز رفع کند. این قرص با تسهیل جریان خون و کاهش التهاب‌ها، موجب کاهش کبودی و خونمردگی پس از عمل جراحی می‌شود.

عوارض مصرف قرص بروملین

• ایجاد جوش در اطراف بینی و روی آن به دلیل طبع گرم دارو
  • زمان مصرف بعد از باز کردن آتل بینی
  • در برخی از افراد باعث ایجاد حالت تهوع و استفراغ یا حساسیت‌های پوستی
  • افرادی که به مصرف برخی از خوراکی‌ها مانند رازیانه، آناناس، کرفس و یا هویج آلرژی دارند، با احتیاط مصرف کنند

تجویز و تعیین میزان دوز مصرفی قرص آناهیل بعد از عمل‌های جراحی به شرایط بیمار و تشخیص پزشک زیبایی بستگی دارد.

تداخلات دارویی قرص آناهیل

• آناهیل نباید با داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین یا داروهای ضد انعقادی مصرف گردد.
  • آناهیل جذب داروهای آنتی بیوتیکی مانند داکسی سایکلین و تتراسایکلین را بالا می برد.

روش‌های مصرف داروی آناهیل یا بروملین

قرص آناهیل بر طبق دستور پزشک و با توجه به شرایط عمومی  بیمار تجویز می‌شود. بطور کلی بر طبق توصیه پزشکان، معمولا روش مصرف قرص آناهیل بعد از عمل بینی، به صورت روزانه دو عدد می‌باشد که در دو نوبت صبح و عصر، به مدت 2 تا 3 ماه بعد از باز کردن آتل بینی و مشاهده ورم بر روی آن باید مورد استفاده قرار گیرد.

مصرف داروی آناهیل برای بیمارانی که دارای هموفیلی، نارسایی کبد و کلیه، آسم، آریتمی قلبی و تاکی‌کاردی هستند، باید با مشورت بهترین دکتر بینی شیراز انجام شود. در ضمن محدودیت خاصی برای مصرف داروی آناهیل در دوران بارداری و شیردهی وجود ندارد.

اسامی و دوزهای متداول قرص آناهیل یا بروملین

• آناهیل پلاس
  • آناهیل ۲۵۰۰ میلی گرم
  • پیناهیل
  • آناهیل ۵۰۰ میلی گرم
  • آنا هلث بهتا دارو
  • رانا هیل ۲۰۰ میلی گرم

تفاوت قرص آناهیل و آناهیل پلاس

هر دو نوع دارو آناهیل و آناهیل پلاس ، توسط شرکت دارویی سلامت پرمون تولید و به داروخانه‌ها عرضه می‌شوند. تفاوت این دو دارو در ترکیبات سازنده و اغلب در مقدار دوز مصرفی آن است. آناهیل از ساقه بروملین آناناس و آناهیل پلاس، ترکیب بروملین و زردچوبه است.  قرص آناهیل پلاس به دلیل داشتن زردچوبه، باعث بهبود عملکرد مغز، قلب و عروق و بهبود سیستم ایمنی بدن می‌شود. اما هر دو آن ها موجب کاهش درد و بهبود التهابات مخصوصا بعد از جراحی بینی می‌شوند.