جراحی انحراف بینی | جراحی سپتوپلاستی در شیراز

فهرست مطالب

عمل جراحی انحراف بینی در شیراز و نحوه جراحی سپتوپلاستی

عمل جراحی انحراف بینی یا جراحی سپتوپلاستی ، زمانی انجام می‌شود که تیغه میانی بینی به دلایلی انحراف پیدا کرده باشد. در چنین مواقعی حفره های بینی از حالت تناسب و هماهنگ خود خارج شده و یکی کوچکتر و یکی بزرگتر می‌شود، که در نتیجه این تغییر، فرد با اختلالاتی در تنفس روبرو می‌شود. در چنین مواقعی است که نیاز به جراحی انحراف بینی و اصلاح انحراف تیغه میانی بینی وجود دارد. در جراحی سپتوپلاستی، متخصص جراحی بینی تیغه بینی منحرف یا کج شده را صاف خواهد کرد تا فرد بتواند دوباره به صورت عادی تنفس کند.

جراحی انحراف بینی در شیراز

چه عواملی باعث انحراف تیغه میانی بینی می‌شود؟

انحراف تیغه میانی بینی گاهی اوقات ارثی و مادرزادی است. این نشان می‌دهد که در دوره جنینی و یا در زمان تولد این اتفاق برای نوزاد رخ داده است و به مرور زمان و بزرگ شدن نوزاد، انحراف بینی خود را نشان می‌دهد و مشکلات تنفسی و تغییر شکل بیشتر مشخص می‌شود. گاهی اوقات علت انحراف، ضربه خوردن بینی بر اثر حوادث و اتفاقاتی است که برای فرد پیش می‌آید. در ورزش هایی مثل بوکس یا ورزش های رزمی، فوتبال، والیبال و بسکتبال یا صدمه بر اثر تصادفات رانندگی و یا ضرب دیدگی ها مختلفی که همگی می‌توانند باعث بوجود آمدن انحراف در تیغه میانی بینی فرد شوند. اگر این انحرافات جزئی باشند نیازی به سپتوپلاستی یا عمل زیبایی بینی در شیراز نیست اما اگر انحراف زیاد باشد و در تنفس فرد اختلال ایجاد کند به جراحی انحراف تیغه میانی بینی نیاز است.

نحوه انجام جراحی انحراف بینی در شیراز یا جراحی سپتوپلاستی به چه صورت است؟  

نحوه انجام جراحی انحراف بینی در شیراز یا جراحی سپتوپلاستی به این صورت است که بهترین جراح بینی شیراز با ایجاد برشی در کناره داخلی تیغه بینی، سپتوم یا تیغه بینی را صاف می‌کند که در صورت نیاز ناحیه ای از غضروف بریده می‌شود و تیغه میانی صاف می‌گردد و مجدد جایگذاری می‌شود، سپس بخیه انجام می‌شود. اگر نیاز باشد از اسپیلنت ها داخل بینی یا خارج بینی که معمولا از جنس نرم و سیلیکونی هستند برای ثابت نگه داشتن تیغه بینی استفاده می‌شود. گاهی اوقات به ناحیه ای که نیاز باشد غضروف اضافه می‌شود یعنی از ناحیه دیگری غضروف برداشته می‌شود و به ناحیه ای که نیاز است اضافه می‌شود.

جراحی انحراف بینی در شیراز

مراقبت های بعد از انجام جراحی انحراف بینی در شیراز یا جراحی سپتوپلاستی 

  • پرهیز از انجام فعالیت های سنگین و ورزش
  • پرهیز از خوردن غذاهای سفت
  • پرهیز از عطسه و فین کردن
  • پوشیدن لباس راحت و دکمه دار
  • پرهیز از عینک زدن
  • پرهیز از ضربه خوردن به بینی
  • بالاتر قرار گرفتن سر نسبت به بدن در هنگام خواب

خطرات ناشی از انجام جراحی سپتوپلاستی یا جراحی و اصلاح انحراف تیغه بینی در شیراز

در تمام جراحی ها احتمال عوارض بعد از عمل جراحی وجود دارد. جراحی سپتوپلاستی در شیراز نیز می‌تواند عوارضی را ایجاد کند. خونریزی بعد از عمل، آلرژی به مواد بیهوشی و یا حتی خطر عفونت از جمله عوارض جراحی سپتوپلاستی است. از دیگر عوارض انجام سپتو پلاستی: مسدود شدن بینی، بوجود آمدن سوراخ در ناحیه سپتوم، لخته شدن خون، بی حسی در ناحیه دندان، بینی یا لثه، کاهش حس بویایی را می‌توان نام برد.

مزایای انجام جراحی انحراف بینی در شیراز یا جراحی سپتوپلاستی

بعد از چند هفته از انجام جراحی بینی، فرد متوجه مزایای انجام جراحی سپتوپلاستی خواهد شد. باز شدن مجاری تنفسی بینی و بهبود تنفس، برگشت حس بویایی و چشایی که قبلا کم یا از دست رفته بوده است، بهبود کیفیت خواب افراد (ممکن است افراد با اختلال آپنه خواب یا خرخر کردن در خواب مواجه باشند که جراحی سپتوپلاستی می‌تواند این مشکل را برطرف نماید و خواب افراد را بهبود ببخشد)، کاهش سردرد و از بین رفتن گرفتگی بینی از مزایای انجام سپتوپلاستی بینی یا جراحی انحراف بینی در شیراز به شمار می آیند.

مزایای انجام جراحی انحراف بینی در شیراز

آیا انجام جراحی انحراف بینی یا جراحی سپتوپلاستی در شیراز خطرناک است؟

گاهی اوقات ممکن است عوارض ناشی از انجام سپتوپلاستی یا جراحی اصلاح تیغه میانی بینی،  خطراتی را برای فرد به همراه داشته باشد. خونریزی بیش از اندازه از بینی:  اگر بینی بعد از عمل جراحی انحراف بینی دارای خونریزی بیش از حد باشد می‌تواند با خطر همراه باشد. عفونت بینی بعد از عمل جراحی سپتوپلاستی: ممکن است فرد بعد از عمل جراحی سپتوپلاستی دچار عفونت شود. معمولا بعد از جراحی انحراف بینی، توسط پزشک آنتی بیوتیک تجویز می‌گردد اما باز هم ممکن است فرد دچار عفونت بینی شود. گاهی نیز عفونتی که در بدن ایجاد می‌شود بسیار خطرناک خواهد بود که نیاز به انجام اقدام و درمان فوری دارد. از عوارض این عفونت این اس ت که فرد دچار تب، ضربان قلب بالا و فشار خون بالا می‌شود که به آن سندرم شوک سمی می‌گویند. سوراخ شدن تیغه میانی بینی نیز یکی دیگر از این عوارض است که می‌تواند باعث عمل جراحی مجدد ‌شود. بی حسی لب و دندان و فک بالا ،ممکن است اعصاب بر اثر جراحی آسیب دیده باشند. معمولا این عارضه  بعد از چند ماه برطرف می‌گردد. نشت مایع نخاعی و صدمه به چشم و نابینایی نیز از عوارض نادر این جراحی هستند.

جراحی انحراف بینی یا جراحی سپتوپلاستی در چه سنی باید انجام شود؟

جراحی انحراف بینی یا سپتوپلاستی باید از سن 18 به بالا انجام شود، یعنی زمانی که فرد به بلوغ کامل رسیده باشد. اگر جراحی انحراف بینی در سن پایین انجام شود ممکن است در آینده عوارض بسیاری را برای فرد در پی داشته باشد. زیرا استخوان و غضروف بینی رشد کامل را نداشته و بعدها تنفس فرد دچار مشکل می‌شود و هم در شکل ظاهری بینی تغییر ایجاد می‌شود که در این صورت فرد باید جراحی مجدد انجام دهد.

آیا نتیجه جراحی انحراف بینی یا جراحی سپتوپلاستی دائمی است؟

نتیجه جراحی سپتوپلاستی یک نتیجه دائمی است زیرا با انجام جراحی انحراف بینی، مجراهای بینی باز می‌شوند و هوا به راحتی در بینی جریان پیدا می‌کند، در نتیجه آن تنفس فرد به راحتی انجام می‌پذیرد. فقط در مواردی خاص که اصول مراقبتی و بهداشتی به خوبی رعایت نشود فرد نتیجه خوبی از انجام عمل سپتوپلاستی نخواهد گرفت و دچار مشکلات بعد از جراحی خواهد شد.

یک هفته پس از عمل جراحی بینی با انحراف و افتادگی شدید

دو ماه بعد از عمل بینی با انحراف بینی شدید

هزینه جراحی انحراف بینی یا جراحی سپتوپلاستی در شیراز

هزینه جراحی انحراف بینی در شیراز یا عمل سپتوپلاستی که یک جراحی درمانی است بستگی به اقداماتی دارد که در طول جراحی توسط پزشک جراح  انجام می‌شود. اگر پزشک علاوه بر کار درمانی، اقدامات زیبایی را هم در طول جراحی برای بیمار انجام دهد مسلما بیمار هزینه بیشتری را  می بایستی پرداخت کند.

آیا شما هم از انحراف تیغه بینی و عوارض آن رنج می‌برید؟ اگر دچار رنج و ناراحتی از عوارض انحراف بینی هستید می‌توانید با مراجعه به متخصص جراحی انحراف بینی در شیراز، در این زمینه خود را درمان کنید و کیفیت زندگی و سلامت خود را ارتقا ببخشید. دکتر مسعود جانی پور متخصص گوش و حلق و بینی در شیراز، پزشکی متعهد با سابقه ای درخشان در تخصص و حرفه خود در شهر شیراز، آماده یاری رسانی به عزیزانی می‌باشند که دچار مشکلاتی در ناحیه گوش و حلق و بینی و سر و گردن هستند. بیماران گرامی می‌توانند از تجربه و سابقه پزشکی ایشان بهترین بهره را ببرند.

دکتر جانی پور

دکتر مسعود جانی پور

مسعود جانی پور جراح و متخصص برجسته در زمینه جراحی بینی و صورت هستند که بر حوزه جراحی بینی تمرکز و تسلط بالایی دارند. ایشان با تکیه بر تجربه و تعهد بالای خود آماده به ارائه خدمات با کیفیت و ایجاد بهترین نتایج برای مراجعین خود هستند.

ارتباط با دکتر مسعود جانی پور

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
گلاره کاظمی
گلاره کاظمی
1 سال قبل

لطفا میشه توضیح بدید مراحل جراحی انحراف بینی در شیراز چطوری هست؟

Facebook
Telegram
LinkedIn
WhatsApp
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x