چه کسانی نباید جراحی بینی انجام دهند؟

فهرست مطالب

آیا عمل بینی خطرناک است؟ یکی از سوالات پرتکرار و مهم افراد متقاضی جراحی زیبایی بینی است. این سوال کاملا طبیعی است چرا که از روی ترس و نگرانی افراد به خاطر سلامتی خود مطرح می شود. از همین رو پیش از انجام هر گونه اقدام خاصی نیاز است تا بدانیم که آیا عمل زیبایی بینی برای ما مناسب است یا خیر ؟ به عبارتی دیگر چه کسانی نباید جراحی بینی انجام دهند. 

برای پاسخ دادن به این سوال که عمل بینی برای چه کسانی خطرناک است، ابتدا باید خطرات و عوارض احتمالی جراحی بینی را بدانید.

 

نمونه کار جراحی بینی دکتر مسعود جانی پور نمونه کار جراحی بینی دکتر مسعود جانی پور

 

عمل بینی برای چه کسانی خطرناک است؟

اگر تصمیم به جراحی کردن بینی در شیراز دارید باید به شما اعلام کنم که جراحی بینی برای همه مناسب نیست. در حالی که عمل دماغ برای اکثر بیماران یک روش ایمن و موثر است، افراد خاصی هستند که ممکن است برای آنها خطرناک یا ممنوع باشد. به عنوان مثال، بیمارانی که سابقه اختلالات خونریزی دارند یا از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند، ممکن است در معرض خطر خونریزی در طول جراحی قرار داشته باشند. علاوه بر این، بیمارانی که دارای شرایط پزشکی خاصی مانند دیابت، بیماری قلبی یا فشار خون بالا هستند، ممکن است کاندیدای مناسبی برای جراحی بینی نباشند، زیرا این شرایط می تواند خطر عوارض در حین و بعد از عمل را افزایش دهد.

همچنین توجه به این نکته مهم است که افرادی که انتظارات غیر واقعی دارند یا به دلایل صرفا زیبایی تحت این عمل قرار می گیرند، ممکن است کاندیدای خوبی برای جراحی بینی نباشند. یک جراح بینی واجد شرایط ارزیابی کاملی از تاریخچه پزشکی و وضعیت سلامت فعلی هر بیمار انجام می دهد تا تعیین کند که آیا جراحی بینی یک گزینه ایمن و مناسب است یا خیر. در برخی موارد، ممکن است درمان های جایگزین مانند رینوپلاستی غیر جراحی یا سایر روش های زیبایی غیر تهاجمی توصیه شود.

 

درمان کبودی بعد از عمل بینی

 

چه کسانی کاندیدای مناسبی جهت انجام عمل بینی نیستند؟

همانطور که قبلا گفته شد عمل رینوپلاستی مانند سایر عمل های جراحی ممکن است خطرات و عوارضی داشته باشد که باعث ایجاد محدودیت های جراحی بینی برای بعضی از افراد شده است. افراد برای اینکه بدانند کاندید مناسبی برای جراحی بینی هستند یا خیر باید قبل از اقدام به جراحی بینی باید سابقه ی بیماری های زمینه ای، بیماری های قلبی و حساسیت را به پزشک خود اطلاع دهید چون همه ی این موارد تعیین کننده ی نتیجه ی جراحی و سلامت شما بعد از جراحی زیبایی بینی هستند.

به طور کلی جراحی رینوپلاستی برای افراد زیر خطرناک است و این افراد کاندیدای مناسبی جهت جراحی زیبایی بینی نیستند:

افرادی که کم خونی شدید دارند:

خونریزی حین عمل جراحی بینی امری طبیعی است و افرادی که کم خونی شدید دارند به دلیل از دست دادن خون حین عمل کاندیدای مناسب جهت جراحی بینی نمی باشند. قبل از جراحی بینی معمولا پزشک از شما می‌خواهد که یکسری آزمایشات خون را انجام دهید و اگر داری کم خونی حاد باشید پروسه ی درمان کم خونی را برای شما انجام می دهد تا وضعیت کم خونی شما تا حدودی بهبود یافته و با مشکل کمتری حین و بعد از رینوپلاستی روبرو شوید. اگر تمایل دارید تا بدانید نتایج آزمایش خون شما باید چه مقدار باشد تا کاندید مناسبی برای انجام جراحی زیبایی بینی محسوب شوید می توانید به مقاله جراحی بینی در بیماران خاص مراجعه کنید. ما در این مقاله به طور مفصل درباره انواع بیمارای هایی که مانع از انجام این پروسه می شوند صحبت کرده ایم. 

افرادی که دیابت کنترل نشده دارند:

افراد دیابتی کاندیدای مناسبی جهت عمل زیبایی بینی نمی باشند؛ زیرا این افراد اغلب دارای مشکلات قلبی و کلیوی نیز بوده و سرعت و روند بهبود زخم در این افراد کند است.

عمل بینی افراد دیابتی

افرادی که دچار بیماری های قلبی و عروقی هستند:

 چون عمل رینوپلاستی تحت بیهوشی عمومی انجام می شود و کسانی که بیماری های قلبی و عروقی دارند نسبت به مواد بیهوشی ضعیف هستند به گونه ای که ممکن است سلامت آنان را به خطر بیندازد.

افرادی که به اختلالات و مشکلات تنفسی مبتلا هستند:

افرادی که در تنفس خود مشکل دارند و به بیماری های تنفسی مبتلا هستند به هیچ عنوان نباید جراحی زیبایی بینی را انجام دهند. 

افرادی که سیگار یا الکل مصرف می کنند:

سیگار و الکل با تاثیراتی که بر روی غلظت خون میگذارند احتمال خونریزی حین عمل را افزایش می دهند. الکل و سیگار سیستم ایمنی فرد را ضعیف می کند و باعث طولانی شدن دوره نقاهت پس از عمل می گردد. انجام عمل رینوپلاستی برای افرادی که سیگار و الکل مصرف می‌کنند بسیار خطرناک است، به همین توصیه می شود که حداقل یک ماه قبل از اقدام به عمل جراحی بینی، مصرف سیگار و الکل را قطع کنید.

عمل بینی افراد سیگاری

افرادی که به اختلالات روحی و روانی مبتلا هستند و تعادل روانی ندارند:

جهت انجام عمل زیبایی بینی باید فرد از سلامت عقلی کاملی برخوردار باشد و از نظر روحی در شرایط ثبات قرار گرفته باشد به گونه ای که کاملا به این نتیجه رسیده باشد که انجام جراحی واقعا به نفع او می باشد. در غیر اینصورت فرد بعد از انجام رینوپلاستی ، ممکن است از نتیجه ی عمل شاکی باشد و همچنان از شکل و فرم جدید بینی خود رضایت نداشته باشد.

افرادی که سن آن ها پایین تر از 16 و 18 سال است

بهترین زمان جهت انجام عمل زیبایی بینی، زمانی است که فرد به بلوغ جسمی رسیده باشد . معمولا بهترین زمان جهت انجام رینوپلاستی بین 20 تا 30 سالگی می باشد. در این بازه زمانی فرد به بلوغ کامل جسمی رسیده است، اجزا و استخوان های صورت به صورت کامل رشد کرده اند و فرد بدون در نظر گرفتن احساسات تصمیم گرفته است. در این بازه ی زمانی همچنین پوست در بهترین حالت خود قرار دارد؛ زیرا هنوز خاصیت الاستیک و کشسانی خود را حفظ کرده است.

دو ماه پس از عمل بینی

روش هایی جهت کاهش عوارض و خطرات احتمالی پس از جراحی بینی

جهت کاهش عوارض پس از جراحی زیبایی بینی توصیه می شود که :

      • به سلامت قلب، کلیه و ریه ی خود توجه کنید و در صورت ابتلاء به دیابت آن را کنترل نمایید.

      • وزن خود را کنترل کنید و از چاق شدن بپرهیزید.

      • ورزش منظم و مداوم داشته باشید

      • از مصرف دخانیات ، مواد مخدر و مشروبات الکلی اجتناب کنید.

     

    3 ماه بعد از عمل بینی ترمیمی | نمونه کار جراحی بینی دکتر مسعود جانی پور

     

    ضرورت انتخاب بهترین جراح بینی در شیراز چیست؟

    جراحی زیبایی بینی در شیراز یک جراحی حساس و پیچیده است که با هدف رفع ایرادات ظاهری بینی و یا اصلاح عملکرد بینی انجام می شود و در صورتی موفقیت آمیز خواهد بود که توسط بهترین جراح بینی در شیراز انجام شود، جراحی که از تجربه و مهارت بسیار بالایی برخوردار باشد. اگر این عمل توسط جراح بینی با تجربه، حاذق و متبحر انجام گردد، باعث بهبود ظاهر چهره و افزایش اعتماد به نفس در فرد می گردد و چنانچه در انتخاب جراح مناسب جهت انجام رینوپلاستی دقت لازم را به کار نگرفته باشید و این مسئله را نادیده بگیرید، نه تنها نتیجه ی دلخواه شما از چهره ی زیبا حاصل نمی شود بلکه ممکن است شما در معرض خطرات و عوارض ناشی از این عمل نیز قرار بگیرید.

    دکتر مسعود جانی پور

    معرفی بهترین متخصص جراحی زیبایی بینی در شیراز

    هر فردی که قصد جراحی بینی داشته باشد، باید در ابتدا به تحقیق در مورد پزشکان متخصص جراحی زیبایی بینی در شهر مورد نظرخود بپردازد. برای پیدا کردن یک جراح  مجرب و خبره باید زمان زیادی گذاشته شود و از چند جنبه بررسی های لازم انجام پذیرد. گاهی اوقات افراد صرفا به دنبال بهترین پزشک می‌گردند در صورتی که باید بهترین متخصص جراحی را مد نظر قرار دهند و به دنبال ویژگی های یک جراح متبحر باشند تا بتوانند بهترین نتیجه را از انجام عمل جراحی بینی بگیرند. ویژگی مهمی که برای یک متخصص جراحی زیبایی بینی خوب در شیراز باید در نظر گرفت این است که جراح از نظرتخصصی و علمی باید با متدهای روز دنیا آشنا باشد و در جراحی های خود از این متدها بهره ببرد زیرا با گذشت زمان  و پیشرفت علم، انجام جراحی ها بسیار راحت ترشده و عوارض جراحی ها نیز کمتر می‌گردد و اینگونه بیمار دچارعوارض وسختی کمتری در جراحی خواهد شد.

     

    دو هفته پس از عمل بینی با انحراف شدید

     

    یک متخصص جراحی بینی در شیراز باید علاوه بر علم و آگاهی به روز در تخصص خود، اخلاق کاری و تجربه کافی برای انجام جراحی را داشته باشد، همچنین سلامت مراجعه کننده در طول عمل و بعد از عمل برایش در اولویت باشد. یک متخصص راینوپلاستی در شیراز چون می‌داند جراحی زیبایی بینی یک جراحی پیچیده است باید با بیمار خود صادق باشد و توضیحات چگونگی جراحی و شرایط فرد و درصد موفقیت جراحی را برای بیمار شرح دهد تا مراجعه کننده بتواند برای انجام جراحی بهترین تصمیم را بگیرد. مثلا بعضی خواستار بینی فانتزی هستند که شاید با فرم صورت آنها هماهنگ نباشد یا اینکه بینی فانتزی برای آقایان زیاد مناسب نیست. متخصص جراحی بینی در شیراز باید آگاهی های لازم را در اختیار مراجعه کننده بگذارد تا در آخر، درصد بالای موفقیت و رضایت را هم برای مراجعه کننده وهم برای جراح داشته باشد. متخصص جراحی بینی باید به نوع بینی فرد نیز توجه کند که استخوانی است یا گوشتی و برای بیمار توضیحات لازم را بدهد زیرا جراحی بینی استخوانی نتیجه بهتری نسبت به جراحی بینی گوشتی خواهد داشت. اینکه متخصص جراحی بینی به صورت کامل همه موارد جراحی را از ابتدا تا بعد از عمل برای بیمارتوضیح دهد امری وجدانی است. مواردی مثل: هزینه عمل، مراقبت های بعد از عمل، طول دوره  درمان و بهبود، نشان دادن عکس ها از جراحی های قبلی، توضیح در مورد نوع بینی فرد و تاثیر آن در نتیجه جراحی ، موارد دیگری هستند که متخصص جراحی بینی در شیراز باید به آنها بپردازد.

    دکتر مسعود جانی پور متخصص و جراح گوش و حلق و بینی در شیراز، یکی از بهترین جراحان در زمینه جراحی بینی در شیراز هستند. وجدان کاری و سلامت بیمار برای ایشان دردرجه اول قرار دارد، ضمن اینکه ایشان با بکار گیری به روز ترین متدهای جراحی، بهترین نتیجه ها را در جراحی هایشان کسب می‌کنند.

    دکتر جانی پور

    دکتر مسعود جانی پور

    مسعود جانی پور جراح و متخصص برجسته در زمینه جراحی بینی و صورت هستند که بر حوزه جراحی بینی تمرکز و تسلط بالایی دارند. ایشان با تکیه بر تجربه و تعهد بالای خود آماده به ارائه خدمات با کیفیت و ایجاد بهترین نتایج برای مراجعین خود هستند.

    ارتباط با دکتر مسعود جانی پور

    0 0 رای ها
    امتیازدهی به مقاله
    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    2 نظرات
    قدیمی‌ترین
    تازه‌ترین بیشترین رأی
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    عاطفه
    عاطفه
    11 ماه قبل

    سلام وقتتون بخیر، ببخشید از چه سنی به بعد میشه عمل بینی انجام داد، چون من 20 سالم هست و میخوام بدونم میتونم عمل کنم یا خیر؟

    دکتر مسعود جانی پور
    دکتر مسعود جانی پور
    11 ماه قبل
    پاسخ به  عاطفه

    سلام عاطفه جان. معمولا سن مناسب عمل بینی برای خانمها از 16 سالگی به بعد است اما اگر استخوان بندی صورت و بینی شما رشد کامل خود را انجام داده است، میتوانید جراحی بینی انجام دهید.

    Facebook
    Telegram
    LinkedIn
    WhatsApp
    2
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x